Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 156 трудно загрява

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
    Аз лично за да вкарам мотора в обороти (разбирайте над 2000-2500) чакам да чукне чертата за 80 градуса и чак тогава се раздавам на газта, дори и да е работила 10 минути на място преди това. Вероятно всеки има различен стил на каране и различни разбирания за полезно и вредно и не отричам, че може би на моменти предприемам излишни мерки за сигурност, но пък от тях глава не боли.
    Не са излишни, а правилни.
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
      Аз лично за да вкарам мотора в обороти (разбирайте над 2000-2500) чакам да чукне чертата за 80 градуса и чак тогава се раздавам на газта, дори и да е работила 10 минути на място преди това. Вероятно всеки има различен стил на каране и различни разбирания за полезно и вредно и не отричам, че може би на моменти предприемам излишни мерки за сигурност, но пък от тях глава не боли.
      До 2500 е нормално. Ненормално е под 1500

      Comment


      • #18
        Е то под 1500 оборота колата вече "хълца" и иска да гасне. Докато не загрее мотора си я карам между 1800 и 2200, не повече от това. И с това си каране наистина доста бавно загрява двигателя, особено сега на тези минуси навън. Но аз имам затапен ЕГР и вероятно това е причината. Твърде възможно е и автора да е така, но той май пък спря да следи темата си.
        Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
        GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

        Comment


        • #19
          Аз не зная дали ми е затапен ЕГР...като свържа Алфата с компа ми дава на ЕГР 1% и каквото и да правя не мърда.
          Може и да е затапен или да е тотално запушен.
          Днес ще пална колата и ще я оставя да загрее до 70-80 градуса и ще видя дали горният маркуч към радиатора е топъл.
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd, 140 hp '02
          EX...Fiat Tempra 1.6

          Comment


          • #20
            Имайте предвид, че когато е затапен егр-а, топлообменикът му си играе ролята на чист охладител и от там също има известна загуба на топлина.
            Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
            Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
            Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

            Comment


            • #21
              И поради каква причина е препоръката да не се кара на 'високи' обороти при двигател, недостигнал 90 градуса ?

              Под 1900 като няма никои как да върви, нали ако се поддържат само ниски обороти не е хубаво за маховик, турбото се задръства и т.н.

              То излиза, че няма угодия на тези дизели...
              156 Sportwagon 1.9JTD

              Comment


              • #22
                И как според теб ще се задръсти турбото от 5-10 км каране на малко по-ниски обороти? А това за маховика съм го чувал и преди, само че не виждам никаква логика.
                Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                Comment


                • #23
                  Тогава каква е логиката при ниските температури да не се кара нормално ?

                  И попитах сериозен въпрос, не е нужно на въпрос да се отговоря с въпрос като ощипани госпожици
                  156 Sportwagon 1.9JTD

                  Comment


                  • #24
                    Най-общо и тъпо казано - преди достигане на работна температура, компонентите на един двигател не работят оптимално, което води до по-голямо износване и до по-голям риск от повреда. Става въпрос за триене, мазане, допуски и т.н.
                    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                    Mazda 6 2.3 2005
                    sigpic

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от firedragon Покажи съобщение
                      Имайте предвид, че когато е затапен егр-а, топлообменикът му си играе ролята на чист охладител и от там също има известна загуба на топлина.
                      Как играе роля на охладител?

                      ---------- Post added at 13:42 ---------- Previous post was at 13:41 ----------

                      Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                      Е то под 1500 оборота колата вече "хълца" и иска да гасне. Докато не загрее мотора си я карам между 1800 и 2200, не повече от това. И с това си каране наистина доста бавно загрява двигателя, особено сега на тези минуси навън. Но аз имам затапен ЕГР и вероятно това е причината. Твърде възможно е и автора да е така, но той май пък спря да следи темата си.
                      ЕГР-ът започва да работи при 70 градуса. До тогава все едно, че е затапен

                      ---------- Post added at 13:43 ---------- Previous post was at 13:42 ----------

                      Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                      И как според теб ще се задръсти турбото от 5-10 км каране на малко по-ниски обороти? А това за маховика съм го чувал и преди, само че не виждам никаква логика.
                      Турбото - не, но решетката на кюмбето може

                      При каране на много ниски обороти се получава притрисане, което се поема и от маховика

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от potrebitel22 Покажи съобщение
                        Тогава каква е логиката при ниските температури да не се кара нормално ?
                        При такива въпроси няма как да не ти отговоря с въпрос. Като например сега ми се ще да те попитам какво ненормално виждаш в това да сменяш предавки между 2000 и 2500 оборота, или ти винаги натискаш газта до долу...

                        Аз не ви казвам как да си карате колите, карайте ги както си знаете. Давам само един пример от моята скромна практика: преди години една от служебните коли се озова в сервиза със сцепен блок. Тая кола виждаше нон-стоп форсиране и редовно влизаше в обороти, абе с две думи караше се само идиотски и само от идиоти. Версията на всички майстори, до които се допитахме за мнение бяха, че се е получило именно вследствие на подобен тип каране. Аз лично не съм достатъчно компетентен да потвърдя или отвхръля тая вероятност, затова нека по-опитните и разбиращите да си кажат и те мненията по въпроса.

                        Но за всеки случай едно е сигурно - това за маслото, което колегата по-горе каза е вярно и само заради него не бих тръгнал да правя глупости с колата си, докато все още загрява.
                        Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                        GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                        Comment


                        • #27
                          [QUOTE=Alex_26;1510572]Как играе роля на охладител?[COLOR="Silver"]

                          Този топлообменник,който е под термостата, когато е затапен егр-а не се загрява от преминаващите газове, но за сметка на това през него продължава да циркулира антифриз от системата. За лятото донякъде е добре, защото ще охлажда допълнително двигателя, но за зимата е нежелан ефект.
                          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                          Comment


                          • #28
                            [QUOTE=firedragon;1510594]
                            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                            Как играе роля на охладител?[COLOR="Silver"]

                            Този топлообменник,който е под термостата, когато е затапен егр-а не се загрява от преминаващите газове, но за сметка на това през него продължава да циркулира антифриз от системата. За лятото донякъде е добре, защото ще охлажда допълнително двигателя, но за зимата е нежелан ефект.
                            Е как ще охлажда не ми е ясно?

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                              Е то под 1500 оборота колата вече "хълца" и иска да гасне. Докато не загрее мотора си я карам между 1800 и 2200, не повече от това. И с това си каране наистина доста бавно загрява двигателя, особено сега на тези минуси навън. Но аз имам затапен ЕГР и вероятно това е причината. Твърде възможно е и автора да е така, но той май пък спря да следи темата си.
                              Е то под 1500 оборота от 3-та предавка нагоре все ще "хълца"
                              Иначе точно това са оборотите докато загрее 1800-2200
                              Аз винаги изчаквам 10-15 мин. преди да потегля,а тук повече от -7 градуса не е падала температурата !След 5 мин. пускам парното, има топло малко но и стрелката на температурата не помръдва по дълго време от долно положение което е 50 градуса
                              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                                При такива въпроси няма как да не ти отговоря с въпрос. Като например сега ми се ще да те попитам какво ненормално виждаш в това да сменяш предавки между 2000 и 2500 оборота, или ти винаги натискаш газта до долу...
                                За мен това са горе-долу оборотите, които така или иначе карам. Затова попитах за 'високите', защото не виждам как може да се кара адекватно под 2000, макар че и това съм правил.
                                156 Sportwagon 1.9JTD

                                Comment

                                Working...
                                X